Planlægning

For første gang i denne sæson er jeg noget der ligner at være syg. Det er egentlig det mest perfekte tidspunkt, selvom jeg ikke har tid til at blive i min seng, da jeg har et speciale der skal skrives, fysisk træning der skal passes (bliver højst sandsynligt droppet idag) og en sæson der skal færdigplanlægges.

Min sæson er ikke helt færdig endnu, da jeg har en lang og hård træningssamling forude, samt et stævne i Hannover i slutningen af april samt et stævne i enten Plzen, Tjekkiet eller München, Tyskland som jeg skal deltage ved. De sidstnævnte venter jeg stadig på svar fra sportschefen omkring, da den endelige beslutning om deltagelse ved worldcuppen afhænger af mit resultat fra EM og vel egentlig også DM. Jeg venter stadig i spænding på svar og I skal selvfølgelig nok få besked så snart jeg hører noget 🙂

Siden DM i weekenden har jeg ikke været på skydebanen. Jeg har haft brug for noget skyderfri så jeg bl.a. kunne skrive noget speciale, restituere fra skydningen og give den en skalle med den fysiske træning. “Desværre”, eller hvad man nu siger, skal jeg til Kina på træningssamling 28. marts til 6. april, og jeg har ikke råd til at være slap og ude af skyderform til den tid, så mi pause er blevet ændret lidt. Udover stort set daglig fysisk træning, løb og/eller styrke, skal jeg fra næste uge også tørtræne dagligt. Dagene op til skal jeg desuden en smut på banen dagligt, for at få en fornemmelse af min riffel igen. Denne måde at holde pause på tror jeg kommer til at virke meget effektivt og vil få mi til at være i super form, især fysisk, før det går løs i Kina. Jeg skal nok komme til bage til Kina-turen på et senere tidspunkt, men idag handler det mest om planlægning 🙂

Efter Kina er der 1-1½ mdr. tilbage af min sæson, som primært skal bruges på konkurrencetræning og forberedende træning hertil. Som nævnt i min evaluering af DM har jeg manglet noget konkurrencetræning, hvilket jeg i den sidste del af denne sæson vi prøve og rode bod på. Træningssamlingen umiddelbart før Hannover skalhjælpe mig til at blive 100 % klar og jeg regner med at vi skal køre hårdt på med konkurrencer … jeg skal i hvert fald! 😀

Resten af sæsonen skal stå i konkurrencernes tegn og jeg skal samtidig sørge for korte men meget intensiv pas, hvo jeg har 100 % fokus på hvert enkelt skud.

Kort oprids af den resterende del af sæsonen, dog med et par usikkerheder
– 13. – 21. marts: Aktiv pause
– 22. marts – 7. april: Teknisk træning
– 8. – 21. april: Konkurrenceforberedende træning
– 22. – 28. april: Konkurrencemode
– ? 22. april – 5. maj: Konkurrencemode?
– ? 29. april – 20. maj: Konkurrenceforberedende træning?
– ? 21. – 28. maj: Konkurrencemode?

Under stævner ligger der desuden en opdateret og en forhåbentlig mere overskuelig liste over stævner resten af sæsonen.

Jeg glæder mig virkelig til at komme i gang med næste og sidste del af sæsonen, og jeg vil arbejde hårdt for at det skal fortsætte med at gå lige så godt, eller bedre, som indtil nu 😀

Tilbage til min up-comming-forkølelse … Jeg er 100 på at det skyldes de tre vaccinationer som jeg igår fik foretaget, som led i forberedelserne til Kina. Jeg må på appelsin-citron-ingefær-te-diæt resten af dagen ! 😉

God snevejrs-onsdag til alle
/Gitte

Skriv en kommentar