Inspiration fra golf !?!

Jeg er vild med at studere, men én ting jeg ikke er vild med når jeg studere, er den manglende lyt til at læse, også selvom det på ingen måde er fagrelevant! Det betyder at der ligger bunker af bøger (som jeg hamstrer hvis jeg får lov) i min lejlighed, som bare venter på at blive læst.

Én af de bøger som har ligget længst er “GOLF, det indre spil” skrevet af W. Timothy Gallwey. Bogen omhandler det indre spil som foregår unde golf … og som sagtens kan overføres til det indre spil som finder sted når man står på skydebanen og gerne vil præstere. Da jeg er begyndt at træne i Ballerup og har ca. 45 minutters transporttid ud og hjem fra træning, er der rig mulighed for at få læst en masse, og pt. står det altså på denne “golf-bog”.

Selvom jeg på næsten 2½ år kun er nået til kapitel 10 af 12, er det en bog som jeg ved jeg kommer til at bruge en del den næste sæson … og jeg kommer helt sikkert til at læse den igen og igen, bruge den som opslagsværk når jeg skal finde på nye træningsøvelser eller forstå hvorfor f****n jeg ikke bare kan blive ved med at skyde gode skud eller absolut skal tænke dumme tanker.

Ikke kun en bog for golfspillere. De fleste øvelser kan direkte overføres til udførelsen af aftrækket, vejrtrækningen eller ens tankegang under træning og konkurrence. Enhver træner burde have denne i sin reol ! :)

Ikke kun en bog for golfspillere. De fleste øvelser kan direkte overføres til udførelsen af aftrækket, vejrtrækningen eller ens tankegang under træning og konkurrence. Enhver træner burde have denne i sin reol ! 🙂

En virkelig god bog som kan købes hos både Saxo, Arnold Busck og Bog og idé. Så his man bestiller allerede nu, er der lidt god læsning til weekenden 😀

/Gitte

2 comments
    • Hej Carsten

      Det lyder super spændende, jeg vil straks tage et kig på dem. Og mange tak for tippet 🙂

      Mvh. Gitte

Skriv et svar

