DIF og Ballerup Åben

Igår var jeg i Helsingør for at skyde bund-/lokal-opgør imod Helsingør, hvorefter jeg tog til Ballerup for at skyde 40 ekstra skud, bare fordi jeg kunne 😉 Det er længe siden at jeg har kæmpet hårdt for mine skud, og selvom man ikke umiddelbart kan se mit arbejde på mine resultater, er jeg virkelig tilfreds med mine to skydninger.

Det er ikke fordi det kun er igår jeg har måtte kæmpe, faktisk har hele min uge på banen været præget af meget svær skydning. Flere gange har jeg været sikker på at afstanden på markeringsanlægget har været helt gal på dén, for syntes at jeg blev straffet alt for nemt og lidt for ofte ;). Men, det viste sig hele tiden, at når jeg ikke tog chancer, ikke prøvede alt for meget og var opmærksom på få punkter, skød jeg virkelig godt. Ordene jeg har sagt til mig selv hele ugen har derfor været “Better safe than sorry”.

Hele ugens ekstreme perfektion bunder især i min skydning fra campen i Ruhpolding i sidste uge, dén hvor jeg måtte spurte min arrigskab ud, hvor jeg måtte hoppe i gulvet og havde en ordentlig tudetur. Det er faktisk de dage som gør mig bedre. På disse dage kan man efter skydningerne se et tomt blik i mine øjne, imens tankerne tonser afsted. Jeg bliver skide motiveret af disse dage, for det kan simpelthen ikke være rigtigt at jeg skal bruge så meget tid af min dagligdag på banen, på at holde mig stærk og holde konditionen oppe, for så at “pjatte” skuddene væk når det virkelig gælder. Jeg bliver hammer motiveret, laver planer og skemaer for hvordan jeg vil kæmpe mig tilbage og for hvor flittig jeg vil være, og i sidste uge besluttede jeg mig blandt andet for at jeg vil have fokus på det vigtige, at skyde godt.

Det er faktisk ikke så svært at skyde godt, det kan alle ! -Det svære er at skyde gode skud non stop ! Når jeg skyder godt er jeg fokuseret, er opmærksom på følelsen af stillingen, er ærlig overfor mig selv, og tager riflen ned når noget ikke føles korrekt. Når jeg skyder godt prøver jeg intenst uden at prøve for meget, min teknik spiller, jeg holder presset på aftrækkeren, men jeg skyder nødvendigvis ikke gode skud. De gode skud skal nok komme, så længe jeg skyder godt og er ærlig overfor mig selv. De gode skud kan rende mig ! Jeg vil hellere være god teknisk, kunne se hvor jeg laver fejl og hvor jeg er eminent rent teknisk, end at skyde skud i forbifarten … bogstaveligt talt.

I Helsingør igår lagde jeg ud med at skyde skud i forbifarten. Jeg kom ind på skiven fra alle mulige mærkelige steder og skyder når jeg begynder at kunne fornemme sort i sigtet … lidt ligesom når man lærer at skyde stående på 300 meter; “skyd når du er på vej ind på skiven” 😉 Jeg kan sagtens skyde godt på denne måde, brand godt, men jeg kan skyde endnu bedre skud når jeg faktisk sigter på midten. Efterhånden som jeg kom længere ind i min DIF-skydning sigtede jeg mere og mere på midten, jeg blev mere opmærksom på alle de gode ting jeg gjorde, og forstod ydemærket når jeg ikke skød kryds’ere. Det var en ren fornøjelse at skyde.

Mit arbejde fortsatte i Ballerup. Jeg arbejdede kanon, var ærlig overfor mig selv og flyttede rundt på min stilling indtil jeg havde den helt rette følelse. Jeg forstod alle mine skud og arbejdede kanon. Man kan tydeligt se forskellen på dage hvor jeg arbejder godt og på dage hvor jeg skyder i forbifarten. På de dage, hvor jeg har overskud og hvor min følelse af hvert enkelt skud er godt, kan jeg uden problemer smile af de skud som andre vil kalde “dårlige”. Selv da jeg igår skød 2 x 9,1 i min sidste serie i Ballerup kunne jeg gå smilende fra banen. Jeg vidste hvad der skete og jeg vidste hvad jeg skulle gøre for at komme igennem det, og var konstruktiv. Det eneste jeg kunne gøre var at smile af det og lukke serien godt, og det gjorde jeg. Hvad kunne jeg ellers gøre?

Idag er jeg fuldstændig baldret, selvom jeg præsterede at sove 11 timer i nat. Planen var at jeg skulle have været forbi Ballerup for at træne, men det er droppet til fordel for en søndag i løbeskoene, med afslapning og sammen med min kæreste. Næste uge bliver hård, udfordrende og skide spændende, og derfor har jeg brug for at lade op både fysisk og mentalt.

Jeg glæder mig enormt til næste uges udfordringer og til syv dage på skydebanen med mindst lige så god skydning som igår.

God søndag

/Gitte

Skriv et svar

