Træningslejr og DIF finale

Som skrevet i søndags; weekenden var hård ved mig og jeg er først nu ved at blive frisk efter min tur til Jylland. Men selvom det var én af årets få rigtige “dræber-weekender”, var det også en weekend som bød på rigtig god træning og en lille aha-oplevelse.

Jeg er med tiden blevet mere og mere struktureret, og jeg kan derfor med rimelig stor sikkerhed vide når jeg får travlt og når jeg har rolige uger. Sidste uge havde jeg frygtet i måneder, for hver eneste aften ville jeg være afsted hjemmefra og komme sent hjem, og derudover skulle jeg samtidig klare både fysisk og teknisk træning, samt holde styr på min jobsøgning. At komme igennem sådanne uger føles som at skulle holde vejret, kæmpe sig frem, tage én ting af gange og håbe på mental og fysisk overlevelse. Jeg klarede den for nu, også uden efterfølgende sygdom eller alvorlig søvnmangel 🙂 … og ruster mig allerede til min næste dræber-weekend :/

PE_20140316192121PE_20140316191432PE_20140316192801

Men tilbage til weekenden … Vi havde lejr i Herning og jeg havde valgt at tage fra København tidligt fredag, for at kunne nå en smule træning fredag eftermiddag. Jeg har stadig problemer med ryggen, så jeg træner kun i kort tid af gange og holder gerne lange pauser imellem mine træningspas. Derfor var det vigtigt for mig at komme til Jylland tidligt, så jeg kunne nå på banen to gange fredag.

Mit fokus var hele weekenden på mit aftræk og på hvordan jeg kommer ind på skiven. Jeg var utrolig konsekvent med min indgang til skiven, imens aftræks-delen kræver lidt mere opmærksomhed. For at have mest mulig opmærksomhed på det tekniske, drejede jeg skærmen så jeg ikke kunne se point-værdierne. Dette virkede … fæ-no-me-nalt ! Jeg fandt hurtigt ud af at når jeg kun har fokus på det tekniske skyder jeg vildt godt, imens jeg tænker for meget når jeg ser hvert enkelt skud. Dette var virkelig en vigtig opdagelse, som jeg prøvede at tage med mig til lørdagens DIF finale i BPI.

PE_20140316190329PE_20140316191432PE_20140316191025

I BPI var det vigtigste for mig at holde fokus på at klemme, klemme, klemme op på aftrækket, for at undgå pludselige bevægelser og sikre mig de bedste skud. Det var tydeligt at jeg skød kanon når jeg kun tænkte på det tekniske og knap så flot når jeg tænkte over hvor langt jeg var efter Erik Skovmand. Jeg endte ud med tre skide gode serier (resten må I gætte jer til 😉 ) og en masse positivt at tage med fra skydningen.

I det hele taget syntes jeg kun at jeg har taget gode ting med fra weekendens lejr. Jeg fik trænet godt på trods af min ryg, fik ordnet en masse fysisk, som jeg tit syntes at jeg mangler på mine lejre, og blev fyldt med troen på mig selv og på at det dersens skydning nok skal ende med at blive pænt i løbet af foråret. Jeg er en meget glad pige, og dræber-ugen var det hele værd 😉

PE_20140316190113PE_20140316191317PE_20140316190011

I den næste tid står den på behandling af min ryg, en masse mentalt og teknisk arbejde, og så må jeg hellere passe min praktikplads. Jeg er så heldig at have fået praktik på min drømmearbejdsplads, og jeg vil derfor ikke have lige så meget tid til at passe bloggen som tidligere. Men jeg vil gøre mit bedste og prøve på at opdatere Jer så ofte som muligt 🙂

/Gitte

Skriv et svar

