Rødovre Åben 2014

Jaha, jeg bliver nødt til at sætte årstal på mine indlæg fra Rødovre Åben. Stævnet er overhovedet ikke stort og mange vil måske syntes at forholdende er elendige … men jeg er vild med både den uformelle stemning og forholdende, og deltog (med stor glæde) for tredje år i træk i efterårsudgaven af stævnet.

Som sagt er stævnet meget uformelt, på den rare måde. Der er sådan en god “klubstemning”, hvor alle hilser på alle og hvor det er behageligt at være. Lige til man går på ind banen flyver der vittigheder og kærlige hentydninger rundt i klublokalet og man kan ikke andet end at føle sig velkommen. En anden dejlig ting ved Rødovre er, at der skydes på papskiver. Jeg er ret glad for at skyde på pap, da man ikke kan gøre andet end at tænke på det skydetekniske frem for at tælle point. Papskiver gør plads til det vigtige i skydning; teknikken. Og hvis man har fokus på den gode teknik, skal resultatet også nok følge … men det er en helt anden snak.

De sidste par uger har jeg ikke været helt på toppen og har derfor heller ikke været på banen, og jeg vidste derfor ikke rigtig hvad jeg skulle forvente af mig selv i Rødovre og, vigtigst af alt, hvor dagens fokus skulle ligge. Dagens fokus (roligt sigte) blev først besluttet på vej i bussen, hvilket er lige til den sene ende hvis du spørger mig. Desuden startede jeg med at skulle stille to runder og fem klik ned på mit sigtemiddel, men derefter gik det hele altså også som smurt. Jeg gav mig mig god tid, var rolig og meget afslappet omkring skydningen. Under stort set hele skydningen var mine tanker “observerende” frem for “kommanderende” hvilket var rigtig dejligt. Kun i sidste serie måtte jeg skærpe koncentrationen, da jeg begyndte at blive lidt sjusket med mit sigte. Men ellers en helt igennem god oplevelse, både i forhold til det mentale, tekniske og resultatet. Jeg ender med 104,5 101,5 104,6 101,1 (411,7), og var efterfølgende overrasket over at jeg ikke fik mere ud af anden serie, da min følelse var super. Men så længe mit arbejde var godt, kan jeg være ovenud tilfreds med dagens skydning 🙂

/Gitte

Skriv et svar

