Jeg er bange

Det kan lyde mærkeligt, men for mig er det i øjeblikket en realitet. Jeg kunne være mere bange og ked af det, end jeg er nu, men jeg har bevidst forsøgt at skåne mig for dette.

Jeg kan faktisk godt lide at udfordre mig selv. Mærke at jeg rykker mig på et personligt og fysisk plan, og få fornemmelsen af at overkomme sin frygt. Men denne weekend er det anderledes, for denne weekend har jeg bevidst valgt, at jeg ikke vil skyde DM 10 meter i Herning.

Netop nu, sidder alle (altså vitterligt alle) unionsskytter i Herning (foruden dem der er til World Cup i Changwon, Korea), hvor de venter på eftermiddagens finaler ved årets DM på 10 meter. Og så er det mig, jeg sidder i min lejlighed i Vallensbæk …

Allerede tilbage i december, da det reelt gik op for mig, at jeg ikke skulle skyde på samme måde som tidligere, tog jeg beslutningen. Jeg ville ikke skyde DM, og jeg fik “go” fra Mikkel, Klavs og Janne. Jeg tog beslutningen, fordi jeg ikke ville have samme oplevelse som ved LF. Jeg var og er decideret bange for, hvordan jeg ville reagere hvis jeg havde skudt med i formiddags.

For nogen kan det måske virke underligt, set i lyset at jeg siden LF har skudt seks DIF kampe for Ballerup og stillet til start ved Senior DM hos DGI Skydning før påske. Men disse skydninger ser jeg ikke som lige så “vigtige” som weekendens DM. De tæller ikke til nogen udtagelse, jeg kan gemme mig i mængden og jeg bliver ikke konfronteret med den side af skydning, som til sidst hang mig langt ud af halsen.

InstagramCapture_c5ee919d-fbb5-4d81-acdb-eec450ec4140

Med vilje havde jeg forsøgt at helgardere mig imod deltagelse til DM ved at takke ja til at undervise på et trænerkursus. Men da kurset blev aflyst og der åbnede sig en mulighed for deltagelse, overvejede en del af mig faktisk, om man liiige skulle tage til Herning. Men nej, jeg er nu meget glad for, at jeg er blevet i Vallensbæk og kan heppe på gode skydninger fra afstand. Og når det er sagt, håber jeg, at jeg føler mig mentalt klar og “udhvilet” næste år … og at DSkyUs DM vil være lige så “ligegyldigt” for mig, som alle andre skydninger er det.

/Gitte

1 comment

Skriv et svar

