Hemmelighed #6

Da jeg for et par år tilbage var træner på Brøndby Idrætsefterskoles skydelinje, trænede jeg ofte lige før eller efter mine skytter. På denne måde opdagede mange af skytterne mine særheder (og forhåbentlig et par genialiteter). Følgende “hemmelighed” er egentlig ikke så hemmelig, men alligevel utrolig vigtig for mig og min mentale forberedelse … og så er det en ting som mine skytter og jeg, var uenige om hvorvidt det var galt eller genialt …

Men jeg vil gerne starte lidt længere tilbage, helt præcist i efteråret 2006. Jeg har flere gange nævnt ham, min træner fra Meråker, Idar Vedul, bl.a. her her og her. Han sagde vitterligt kun kloge ting og én af dem var, at det er vigtigt at have ryddet op i sit liv, så man kan koncentrere sig om sin skydning. At rydde op var ment bogstaveligt og i overførst betydning, og jeg har virkelig prøvet at efterleve det sidenhen. Netop dette er også grunden til, at mine skytter i Brøndby omtalte min geniale/gale “brist” som være let sygelig.

InstagramCapture_23288a9d-25bd-4781-ac16-155189c9bd52InstagramCapture_50f8b577-6263-4767-adce-3c0757375f58

Jeg har det nemlig sådan at der altid, ALTID, skal være ryddet op i min skydetaske når jeg er på banen og når har pakket den sammen. Alt bliver sirligt taget op af tasken, æsker, kufferter, poser og andet bliver tømt for det jeg skal bruge og resten bliver efterfølgende lagt tilbage i tasken. Inden jeg går på banen sikrer jeg, at min skydetaske er meget ryddelig og at alt ligger i orden og på faste pladser. Og hvorfor gør jeg så det? Jo, det er fordi jeg godt kan lide at have ryddet op i mit liv, have styr på mit udstyr og hele tiden være sikker på hvor jeg har mine ting. Det er Idars skyld ! Fordelen ved at gøre det på denne måde er (også), at jeg kan sende min træner, hjælper eller skyttekollega i min taske efter udstyr, og med 100 % sikkerhed sige, hvor de enkelte ting ligger. Står jeg på banen og mangler et ekstra sigtemiddel, flere hagl eller en skrue, tager det kort tid for mig at forklare og for min “hjælper” at hente tingene i tasken. Se det er da smart, og på ingen måde sygeligt !? … døm selv 🙂

/Gitte

Skriv et svar

